شنبه 31 شهریور 1403 - 21 Sep 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/12 14:36
کد خبر: 133134

متقاضیان خودروهای وارداتی بخوانند | هفتمین دوره عرضه خودرو‌های وارداتیِ در سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیان خودروهای وارداتی از فردا چهارشنبه 13 دی ماه می توانند در سامانه یکپارچه خودرو به مدت سه روز از میان 12 مدل خودروی وارداتی عرضه‌شده در هفتمین دوره عرضه خودرو‌های وارداتیِ دارای مجوز، سه اولویت خود را انتخاب کنن.

الهام ایمانی فر خبرنگار ستاره پارسیخرید خودروی وارداتی بحث داغی که این روزها بر سر زبان هاست و خیلی از افراد سر درگم از اینکه آیا بالاخره این خودروهای وارداتی عرضه می شود یا خیر. از سال 97 که  واردات خودروی خارجی ممنوع شد و با خارج شدن آمریکا از برجام و ادامه تحریم ها این داستان ادامه داشت تا اینکه چند سال بعد دوباره موضوع واردات خودرو داغ شد و در نهایت قانون واردات خودرو در خردادماه ۱۴۰۱، توسط رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرا به دولت ابلاغ شد و شهریور ۱۴۰۱، توسط هیات وزیران تصویب و به سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد.. این قانون مدت اعتباری ۵ ساله دارد.

در حالی که هنوز روش عرضه خودروهای وارداتی مشخص نشده بود در زمستان 1401 اولین محموله حاوی خودروهای وارداتی وارد کشور شد در این بین وزارت صمت تصمیم گرفت تا خودروهای خارجی از طریق سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در اختیار متقاضیان قرار بگیرد. این وزارتخانه جزئیات این عرضه‌ها را در بخشنامه‌ای اعلام کرد.

متقاضیان خودرو‌های وارداتی که در مرحله اول ثبت‌نام این خودرو‌ها در اسفند ماه سال گذشته با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، برای ثبت درخواست خودرویی خود از میان ١٢ محصول عرضه‌شده، میتوانند از فردا چهارشنبه 13 دی ماه 1402 اقدام کنند.

در این دوره از تکمیل ثبت نام هفت خودروی وارد شده‌ی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و همچنین پنج خودروی وارد شده‌ی دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی برای مشتریان عرضه شده است.

شایان ذکر است پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت برای منتخبان ارسال خواهد شد و پس از آن، مشتریان پنج روز فرصت واریز خواهند داشت؛ عدم واریز وجه حداکثر پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4jjvmp