جمعه 16 شهریور 1403 - 06 Sep 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/24 18:20
رپورتاژ آگهی/
کد خبر: 123730

راهنمای خرید وینچ

 

بلند کردن و کشیدن انواع اجسام سنگین در مشاغل مختلف بسیار دشوار است و به نیروی دست زیادی نیاز دارد. این فرآیند همچنین به زمان بیشتری نیاز دارد و کارکنان باید بخشی از تایم خود را به جابه‌جایی محصولات و ابزارآلات اختصاص دهند. برای رفع این مشکل دستگاه‌های مختلفی طراحی و تولید شده است که از جمله کاربردی‌ترین آن‌ها می‌توان به وینچ اشاره نمود. با استفاده از وینچ برقی می‌توان به راحتی و بدون دخالت دست اجسام را از زمین بلند کرد. بنابراین استفاده از این دستگاه در بسیاری از صنایع ضروری است.

اگر می‌خواهید در مورد خرید وینچ اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

وینچ چیست؟

وینچ نوعی دستگاه مکانیکی است که از آن جهت بلند کردن و جابه جا کردن جسم در جهت عمودی و افقی استفاده می‌کنند. این دستگاه از طریق مکانیزیم سیم و قرقره فرآیند جابه‌جایی اجسام را انجام می‌دهد. معمولا از وینچ در خودروهایی مثل جرثقیل استفاده می‌کنند. این دستگاه با کمک سیم بکسلی که روی قرقره پیچیده شده و با استفاده از نیروی محرکه موتور موجب جابه‌جایی اجسام می‌شود.

همانطور که اشاره شد وینچ دارای عملکردی به دو صورت عمودی و افقی است. در صورتی که به شکل افقی باشد حرکت خطی خواهد داشت و عملیات کشیدن جسم را انجام می‌دهد. اما اگر حرکت آن به صورت عمودی باشد به بلند کردن جسم از سطح زمین می‌پردازد که به این نوع وینچ‌ها بالابر می‌گویند.

اجزاء تشکیل دهنده وینچ

وینچ‌ها از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند و قسمت تولید نیروی محرکه آن‌ها می‌تواند به صورت برقی، دستی، هیدرولیکی، پنوماتیکی و سوخت فسیلی باشد. از مهم‌ترین اجزاء تشکیل دهنده وینچ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

گیربکس

در وینچ‌ها و جرثقیل‌ها گیربکس با کاهش دور خروجی موجب کشش و بلند نمودن بارها بر اساس توان ورودی وینچ می‌شود. عمدتا در این دستگاه‌ها از گیربکس حلزونی استفاده می‌کنند، زیرا دارای قابلیت برگشت‌ناپذیری است و با توجه به سرعت خروجی و توان ورودی قادر به جابه‌جایی اجسام تا حدود 100 تن است. گیربکس‌هایی که در انواع وینچ دستی یا برقی مورد استفاده قرار می‌گیرند جنس پوسته آن‌ها معمولا از چدن است.

درام

از دیگر اجزاء اصلی وینچ می‌توان به درام یا قرقره اشاره نمود که با یاتاقان کشی شرایط کشش محصولات را در صنایع مختلف فراهم می‌نماید. درام‌هایی که قطر بیشتری دارد از طول عمر بالاتری برخورداراند. لازم است که اشاره کنیم قطر درام دارای تاثیر مستقیمی در سرعت خطی وینچ است.

سیم بکسل

سیم‌های بکسل نیز در قطرهای متفاوت و در مدل‌های فولادی، کنفی، نواری و تسمه ای و با نمره 6، 8 و 10 در وینچ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اینورتر

تابلو برق و اینورتر در وینچ برقی و دستی برای تغییر دور و تبدیل فاز و تابلو فرمان به منظور فرمان دهی به کار می‌رود.

به طور کلی اجزای تشکیل دهنده وینچ شامل گیربکس کاهنده دور و افزاینده گشتاور، نیروی محرکه، درام دستگاه با سیم بکسل و سیستم‌های کنترلی می‌شود که روی شاسی از جنس فولاد یا آهن نصب می‌شوند.

فروش انواع وینچ های کشنده و کششی سیم بکسلی | بازرگانی محمود قراچورلو

انواع وینچ

وینچ‌ها با توجه به نیروی محرکه و کارکرد دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

وینچ دستی

وینچ دستی خود دارای دو مدل ساده و کلاچ‌دار است.

وینچ برقی

وینچ برقی نوعی دیگر انواع وینچ است که عمدتا در مصارف خانگی و صنعتی از آن استفاده می‌کنند. این وینچ‌ها از نیروی محرکه برق جهت تحریک درام استفاده کرده و موجب می‌شود که کارها با سرعت بیشتری انجام شوند. ازاین‌رو از وینچ‌های برقی برخلاف نوع دستی بیشتر در کارهای سنگین استفاده می‌کنند. این وینچ‌ها معمولا به دو صورت برق تک فاز و برق سه فاز تولید می‌شوند.

وینچ گازی

از جدیدترین نوع وینچ‌ها می‌توان به مدل گازی اشاره نمود که با استفاده از منبع تغذیه گاز امکان جابه‎‌جایی اجسام را فراهم می‌کنند.

وینچ بادی

این مدل وینچ با هوای فشرده کار می‌کند و خیلی قدرتمند است. به همین دلیل بیشتر برای بلند کردن اجسام سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وینچ بنزینی

در مکان‌هایی که امکان دسترسی به نیروی الکتریکی وجود ندارد معمولا از وینچ بنزینی استفاده می‌کنند.

لازم است که اشاره کنیم وینچ‌ها از لحاظ قابلیت حمل و نقل نیز به دو دسته قابل حمل و غیر قابل هم دسته‌بندی می‌شوند.

کاربرد انواع وینچ

وینچ‌ها در صنایع مختلف کاربردهای گسترده‌ای دارند و از مهم‌ترین موارد مصرف این دستگاه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صنایع دریایی
  • تله کابین
  • یدک کش کشتی
  • لنگر کش
  • روی کشتی به منظور حمل و جابه‌جایی اقلام
  • در خلیج‌ها برای پهلوگیری کشتی
  • در صنایع هوایی
  • در هواپیماهای صنعتی برای بارگیری اقلام سنگین
  • معادن
  • دامداری ها
  • صنعت ماهیگیری
  • یدک کش خودروها
  • بالابر ساختمانی

چگونه یک وینچ خوب انتخاب کنیم؟

برای خرید بهترین وینچ متناسب با نیاز شما باید به فاکتورهایی توجه داشته باشید که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قدرت، سرعت، نوع استفاده و مکان استفاده اشاره نمود. در صورتی که وینچ انتخابی دارای سرعتی بالاتر از حد نیاز باشد موجب آسیب دیدن سیم بکسل و کل دستگاه می‌گردد. علاوه بر این قدرت مورد نیاز نیز حائز اهمیت است. عدم توجه به این فاکتور موجب اتلاف انرژی، هزینه‌های بیشتر و ... می‌شود. همچنین اگر وینچ برقی یا دستی قدرتی کمتر از حد مورد نیاز داشته باشد عملا این دستگاه بدون استفاده خواهد بود و باید هزینه‌ای را بابت خرید مجدد آن بپردازید.

قیمت انواع وینچ

وینچ‌ها توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند، ازاین‌رو تنوع بالایی دارند و کاربران راحت‌تر می‌توانند متناسب با حوزه شغلی خود مناسب‌ترین مدل را انتخاب کنند. قیمت وینچ‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قدرت وینچ، جنس قطعات و مدل وینچ، نوع موتور و گیربکس دستگاه، توان و ظرفیت آن، برند تولید کننده و گارانتی و خدمات پس از فروش اشاره نمود.

برای خرید وینچ با بهترین قیمت حتما باید آن را از یک برند معتبر و یک فروشگاه قابل اعتماد تهیه کنید. وینچ‌های برقی در مقایسه با نمونه‌های دستی از قدرت و قیمت بالاتری برخوردار هستند و به دلیل ویژگی‌هایی که دارند بیشتر در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

تعمیر و نگهداری وینچ

وینچ‌ها نیز همانند هر نوع دستگاه و ابزارآلاتی نیاز به تعمیر و نگهداری دارند تا بتوانند عملکرد مطلوبی داشته باشند. از جمله نکاتی که برای این منظور باید رعایت شوند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جلوگیری از ایجاد نوسان و قطع و وصل شدن مکرر جریان برق
  • تعویض به موقع روغن هیدرولیک در وینچ‌های هیدرولیکی
  • فشاری که به وینچ وارد می‌شود بررسی گردد که بیشتر از توان دستگاه نباشد.
  • نظافت و روغن کاری وینچ به صورت دوره‌ای انجام شود.
  • سیم بکس‌های رشته شده و شکسته شده باید هر چه سریع‌تر تعویض شوند.
  • قطعات الکتریکی دور از رطوبت و آب خوردگی قرار بگیرند.

خرید بهترین وینچ

برای خرید وینچ می‌توانید به فروشگاه‌های مختلفی مراجعه کنید. ولی باید فروشگاهی را انتخاب نمایید که وینچ‌ها برترین برندهای داخلی و خارجی را به همراه تضمین کیفیت و قیمت مناسب ارائه می‌دهد. یکی از بهترین مجموعه‌هایی که برای خرید وینچ به شما پیشنهاد می‌کنیم ابزارچی است. در واقع ابزارچی مرجع فروش وینچ در ایران است و مرغوب‌ترین محصولات را با نازل‌ترین قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رساند. بنابراین با اطمینان خاطر از اصالت کالا، کیفیت و قیمت آن می‌توانید به این وب‌سایت مراجعه کنید و با دریافت مشاوره‌های لازم از کارشناسان فروش آن بهترین وینچ را خریداری نمایید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/4bpdo9