شنبه 07 مهر 1403 - 28 Sep 2024
تاریخ انتشار: 1402/10/03 06:14
رپورتاژ/
کد خبر: 131624

در زمان خرید بوت و نیم بوت مردانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

انتخاب یک جفت بوت یا نیم بوت مردانه تقریباً می‌تواند به اندازه نامگذاری اولین فرزندتان دشوار باشد. رنگ، سبک، قیمت و مد روز بودن همگی ویژگی‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. به این لیست تطبیق پذیری، طول عمر، گرم نگه داشتن در زمان‌های سرد و خنکی در گرما را اضافه کنید، یک انتخابی سخت را با این موارد پیش رو خواهید داشت ، و با این سوال مواجه خواهید شد که اصلا از کجا شروع کنم؟

انتخاب یک جفت بوت یا نیم بوت مردانه تقریباً می‌تواند به اندازه نامگذاری اولین فرزندتان دشوار باشد. رنگ، سبک، قیمت و مد روز بودن همگی ویژگی‌هایی هستند که باید در نظر گرفته شوند. به این لیست تطبیق پذیری، طول عمر، گرم نگه داشتن در زمان‌های سرد و خنکی در گرما را اضافه کنید، یک انتخابی سخت را با این موارد پیش رو خواهید داشت ، و با این سوال مواجه خواهید شد که اصلا از کجا شروع کنم؟

 

خبر خوب این که لازم نیست متخصص این کار باشید تا بدانید باید به دنبال چه چیزی بگردید. یک جفت نیم بوت باید کشش کافی برای شما را داشته باشد، حمایت زیادی را ایجاد کند و حتی زمانی که آب و هوا خوب نیست به شما اجازه دهد که عالی به نظر برسید،. بنابراین، صرف نظر از اینکه می‌خواهید چه نوع بوت یا نیم بوتی خریداری کنید، ابتدا باید یک سری موارد را در این مورد بدانید، پس در ادامه با ما همراه باشید:

بوت و نیم بوت مردانه

بوت و نیم بوت مردانه یکی از بهترین نوع کفش ها برای فصل‌های سرد سال هستند. چکمه‌ها در این فصول راحتی، شیک بودن و پاهای گرمتری را نسبت به کفش های معمولی برای شما به ارمغان می‌آورند به همین دلیل پوشیدن یک جفت بوت مردانه بسیار ضروری است.

مدل‌های بسیاری از بوت و نیم بوت‌های مردانه وجود دارد، اما بیشتر آنها را می‌توان در یکی از این پنج دسته قرار داد: چکمه‌های چلسی، چکمه‌های چوکا، چکمه‌های مجلسی، چکمه‌های فنی و ایمنی و ولینگتون‌ها. ما توصیه می کنیم که کمد لباس زمستانی هر مردی باید حداقل دو جفت چکمه داشته باشد، زیرا هم برای کارهای با فعالیت بالا و هم برای فعالیت‌های معمولی آخر هفته ایده آل هستند.

در اینجا خلاصه ای از سبک های مختلف بوت‌ها و نیم بوت‌های مردانه را آورده‌ایم تا در ذهن شما ایده‌ی اینکه چه نوع هایی موجود هست و شما چگونه باید آنها را بپوشید ایجاد کنیم.

بوت‌های چلسی

چکمه چلسی یک طراحی کلاسیک است که در دوران ویکتوریا توسط کفشدار سلطنتی جی اسپارکس هال اختراع شد. در حالی که در ابتدا به عنوان یک چکمه سواری با قابلیت جدا کردن آسان طراحی شده بود، نام آنها از دهه 1950 و 1960 چلسی نامگذاری شد، زمانی آنها جفتی بودند که تنها در شیک ترین محله‌های لندن دیده می شدند.

 

چکمه‌های چلسی که با پانل‌های جانبی کشسانشان متمایز می‌شوند، مسلماً یکی از همه‌کاره‌ترین مدل‌های کفشی است که یک مرد می‌تواند داشته باشد. چه رسمی، چه روزانه یا جایی در این بین، بوت چلسی را می توان به راحتی متناسب با موقعیت خود پوشید و به همان خوبی با شلوار جین یا با کت و شلوار ست کرد. از آنجایی که چکمه چلسی یک سبک جاودانه است که هرگز از رادار مد لباس مردانه خارج نمی‌شود، می‌توانید با آگاهی از اینکه هزینه هر لباس خود را از یک جفت بوت خوب کاهش خواهید داد، احساس امنیت کنید.

چکمه های پولیش چلسی جایگزین هوشمندی برای بروگ یا آکسفورد هستند و یک جفت مشکی کاملاً با کت و شلوار خاکستری ترکیب می شود. اگر رنگ سرمه ای را ترجیح می دهید، یک جفت قهوه ای متضاد همیشه گزینه ای بی خطر است. برای پوشیدن چکمه‌های چلسی با شلوار جین، با اجتناب از چرم براق، ظاهر خود را غیررسمی نگه دارید یا پوشش جیر ملایم‌تری را انتخاب کنید. شلوار جین تنگ مشکی و یک ژاکت موتورسواری چرم، یونیفرم روکر شما را کامل می‌کند. از طرف دیگر، نگاهی به ریشه‌های بیت‌نیک آن بیاندازید و یک کت و شلوار غیررسمی و یقه رول با الهام از دهه شصت به کار ببرید. در زیر نمونه‌هایی از این نوع بوت‌ها را که ما برایتان آماده کرده‌ایم می‌توانید ببیند:

بوت و نیم بوت فنی و ایمنی

در حالی که چکمه‌های فنی ممکن است شیک‌ترین جفت کفشی نباشند که دارید، اما احتمالاً کاربردی‌ترین کفش‌ها هستند. همانطور که گفته شد، چکمه‌های متواضع و سخت‌کوش قطعاً بارها و بارها در کانون توجه استایل قرار می‌گیرند، با مارک‌های معروفی مانند تیمبرلند، راکپورت و CAT که جذابیت مد در سراسر جهان را تعیین می‌کنند.

چکمه فنی که برای گرم، خشک نگه داشتن و محافظت از پاها در شرایط کار در فضای باز طراحی شده است، معمولاً از مواد قابل تنفس و ضد آب ساخته شده است و دارای بندهای محکم برای حفظ امنیت کامل پاها است.

چکمه‌های تکنیکی به دلیل ماهیت عملی‌شان، اغلب در پاهای شما شکل بسیار شیک و جذابی را نخواهند داشت، بنابراین بهتر است از لباس‌هایی استفاده کنید که این مورد را جبران کنند، مثلا استفاده از یک جامپر جذاب یا یک شلوار جین تنگ می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. در زیر نمونه‌هایی از این نوع بوت‌ها را که ما برایتان آماده کرده‌ایم می‌توانید ببیند:

بوت‌های چوکا

به همان اندازه که چکمه‌های تمام چرم جذاب هستند، دوخت ظریف و سطح صاف چکمه‌های چوکا نیز آن‌ها را به جفتی زیبا و در عین حال راحت تبدیل می‌کند.

نام چکمه‌های چوکا از ورزش چوگان گرفته شده است. با این حال، شکل ظاهری این چکمه از چکمه‌های بیابانی که برای اولین بار توسط ناتان کلارک برای سربازان بریتانیایی در آفریقا در طول جنگ جهانی دوم طراحی شد، الهام می‌گیرد. اینجاست که قضیه پیچیده می‌شود: همه چکمه‌های صحرا چوکا هستند، اما همه چکمه‌های چوکا، چکمه‌های صحرایی نیستند. وجه تمایز در چیست؟ چکمه‌های بیابانی را می‌توان با زیره‌های کرپ سبک آن‌ها شناسایی کرد، که مهم‌ترین آن در مدل‌های برند کلارکز می‌توان دید.

ظاهر این بوت‌ها طوری طراحی شده‌اند که به نظر مناسب برای فصول گرم سال می‌آیند با این حال می‌توان آنها را با شلوارهای پشمی ترکیب کرد و در زمستان نیز هم گرم و شیک جلوه کرد. در زیر نمونه‌هایی از این نوع بوت‌ها را که ما برایتان آماده کرده‌ایم می‌توانید ببیند:

بوت‌های رسمی و چرمی

ممکن است قبلاً مجموعه‌ای از کفش‌های رسمی قابل احترام مانند دربی‌های مشکی، بروگ‌های برنزه و آکسفوردهای قهوه‌ای را جمع‌آوری کرده باشید، اما وقتی هوا بدتر می‌شود و میخواهید کت و شلوار نیز بپوشید،چه خواهید کرد؟

 

بوت چرمی مردانه هنوز هم یک سبک هوشمندانه است و اغلب ویژگی‌های سیلوئت رسمی سنتی شما را می‌پذیرد. برای آقایانی که می‌خواهند عنصری از سنت را حفظ کنند، اما به مزایایی که فقط یک جفت بوت قوی می‌تواند ارائه دهد، طمع دارند، بوت و نیم بوت مجلسی ویژگی‌های مورد نیاز برای شما را در سرما را فراهم می‌کنند. به دنبال جفت‌هایی باشید که تا مچ پا بالاتر می‌روند و دارای کفی‌های لاستیکی و سنگین‌تر هستند تا از نفوذ آب جلوگیری کنند و چسبندگی لازم را به آن اضافه کنند.

 

به رنگ‌های جاودانه بچسبید و به دنبال جزئیات بروگ یا سرپنجه‌های آکسفورد باشید و آن‌ها را با مواد سنگین‌تری مانند پشم، تیوید یا مخمل پارچه‌ای ترکیب کنید تا جذابیت بیشتری به آن اضافه کنید.

بوت‌های ولینگتون

یک جفت ولینگتون در آب و هوای مرطوب در کمد لباس هر مردی ضروری است. در اولویت قرار دادن عملکرد گاهی اوقات ضروری است، اما این بدان معنا نیست که شما باید تمام امیدهای شیک به نظر رسیدن را نادیده بگیرید.

اولین بار توسط آرتور ولزلی، اولین دوک ولینگتون پوشیده شد و محبوبیت یافت، چکمه موسوم به ولینگتون در اوایل قرن نوزدهم به یکی از لوازم اصلی شکار و لباس در فضای باز برای اشراف بریتانیایی تبدیل شد. این چکمه های ضد آب اغلب از لاستیک یا مواد مصنوعی ساخته می شوند، و معمولاً درست زیر زانو قرار می گیرند.

5 نکته که هنگام خرید بوت و نیم مردانه باید در نظر بگیرید

در زمان خرید بوت و نیم بوت مردانه برای لباس های رسمی و چه غیررسمی هستید، چند نکته وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از خرید در نظر بگیرید:

 

1. آیا ضد آب هستند؟

این احتمال وجود دارد که در ماه‌های سخت‌تر چکمه‌های خود را بپوشید، بنابراین مواد رویه باید انعطاف‌پذیر باشد تا در برابر هر گونه آب و هوای سخت مقاومت کند. به دنبال جفت هایی باشید که با فناوری ضد آب ساخته شده‌اند.

 

2. آیا آنها پاهای شمارا گرم نگه خواهند داشت؟

بسیاری از چکمه ها با پشم یا مواد مصنوعی مانند Thinsulate پوشیده شده اند که عایق پا را در آب و هوای سردتر فراهم می کند. از آنجایی که چکمه‌ها پوشش بیشتری نسبت به کفش‌ها دارند، به هر حال گرمای بیشتری را ارائه می‌کنند، بنابراین قبل از انتخاب گرم‌ترین جفت، مطمئن شوید که شرایطی را که در آن می‌پوشید در نظر گرفته باشید.

 

3. چه زمانی می خواهید بوت‌های خود را بپوشید؟

به این فکر کنید که واقعاً چه زمانی و چگونه چکمه ها را می پوشید و بر اساس آن خرید کنید. یک جفت رسمی و یا غیررسمی باید برای پوشش بیشتر موقعیت های هوای سرد کافی باشد.

 

4. آیا آنها به اندازه کافی محکم هستند؟

یک کفی باریک ممکن است جذاب به نظر بیاید، اما وقتی مسیرها لغزنده و خیس هستند، هیچ کمکی به شما نمی کنند. بیشتر چکمه‌های زمستانی روی زیره‌های لاستیکی نصب می‌شوند که از ورود رطوبت جلوگیری می‌کنند، اما بررسی کنید که کشش مناسب را نیز به همراه داشته باشند.

 

5. چقدر کاربردی هستند؟

هنگام خرید از نوع کاربردی که برای بوت و نیم مردانه در نظر دارید مطمئن شوید. هر نوع بوتی کاربرد مخصوص به خود را دارد و در شیک دیده شدن شما در محل های مختلف نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

خرید اینترنتی نیم بوت مردانه

بعد از اینکه با نکات قبل از خرید کفش نیم بوت آشنا شدید، نیاز است که به یک فروشگاه اینرتنتی معتبر مثل سیتی مارکت بروید و انواع مختلف کفش را بررسی کنید و طبق شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

کفش هایی که در این فروشگاه به فروش می‌رسند، دارای ضمانتنامه و گارانتی هستند و از نظر کیفیت سطح بسیار بالایی دارند. تنوع قیمت و مدل کفش هم در سیتی مارکت بسیار بالاست و می‌تواند هر سلیقه‌ای را با هر میزان بودجه‌ای پوشش دهد. کافیست همین حالا به سایت سیتی مارکت بروید و کفش نیم بوت مدنظر خود را سفارش دهید تا در هرجای ایران که هستید، به صورت رایگان برای شما ارسال شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/458xxo