سه‌شنبه 29 خرداد 1403 - 18 Jun 2024
تاریخ انتشار: 1403/03/10 20:53
رپورتاژ
کد خبر: 133220

دیافراگم دوربین کانن کجاست

اگر می‌خواهید از مناظر عکس بگیرید، اولویت دیافراگم را در اختیار دارید. هنگامی که در حالت اولویت دیافراگم کانن عکاسی می‌کنید، دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و دوربین سرعت شاتر مناسبی را برای دریافت تصویر با نوردهی مناسب تنظیم می‌کند. دیافراگم بزرگ نور بیشتری را به دوربین می‌دهد، در حالی که دیافراگم کوچک‌تر نور کمتری‌را وارد دوربین می‌کند.

اگر می‌خواهید از مناظر عکس بگیرید، اولویت دیافراگم را در اختیار دارید. هنگامی که در حالت اولویت دیافراگم کانن عکاسی می‌کنید، دیافراگم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و دوربین سرعت شاتر مناسبی را برای دریافت تصویر با نوردهی مناسب تنظیم می‌کند. دیافراگم بزرگ نور بیشتری را به دوربین می‌دهد، در حالی که دیافراگم کوچک‌تر نور کمتری‌را وارد دوربین می‌کند.

مزیت عکاسی در حالت اولویت نمودار، کنترل کامل بر عمق میدان است. همچنین می توانید حساسیت ISO را تنظیم کنید، سبک تصویر را انتخاب کنید، حالت AF یا حالت درایو و غیره را تغییر دهید. گزینه‌های دیگری نیز در دسترس هستند، عکسبرداری در حالت اولویت قدرت:

1.دکمه قفل شماره گیری را فشار دهید و دکمه Mode را روی Av (دیافراگم) بچرخانید.

2.دکمه ISO را فشار دهید، سپس دکمه اصلی را بچرخانید تا سرعت ISO را به تنظیمات دلخواه تغییر دهید. هنگام انتخاب سرعت ISO، کمترین سرعت را برای شرایط نوری موجود خود انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد تغییر سرعت ISO.

3.شماره گیر اصلی را بچرخانید تا شماره F مورد نظر را انتخاب کنید.

هنگامی که دیافراگم را تغییر می‌دهید، دوربین سرعت شاتر مناسب را برای دستیابی به یک تصویر با نوردهی مناسب محاسبه می‌کند. تغییر روی صفحه LCD و منظره یاب نمایش داده می‌شود. هنگام چرخاندن صفحه، سرعت شاتر را در منظره یاب بررسی کنید. اگر متوجه شدید که سرعت شاتر برای عکسی بدون تار بسیار پایین است، باید دوربین را روی سه پایه قرار دهید یا تنظیم سرعت ISO را افزایش دهید.

اگر فلاش را با حداقل سرعت شاتر (30 ثانیه) مشاهده کردید، تصویر با f-stop انتخاب شده بی نهایت است. اگر می‌بینید که حداکثر سرعت شاتر (1/4000 ثانیه) چشمک می‌زند، تصویر در f-stop انتخاب شده بسیار محدود است.

دیافراگم دوربین کانن کجاست  + تنظیمات آن

4. دکمه شاتر را در وسط فشار دهید تا فوکوس کنید. هنگامی که دوربین فوکوس می‌کند، یک نقطه سبز رنگ در منظره یاب ظاهر می شود.

5. دکمه شاتر را به طور کامل فشار دهید تا عکس بگیرید. تصویر تقریباً بلافاصله روی صفحه LCD شما ظاهر می‌شود.

نحوه کنترل عمق میدان.

عمق میدان تعیین می‌کند که تصویر شما در جلو و پشت سوژه چقدر واضح و شفاف باشد. وقتی در یک روز روشن و آفتابی از مناظر عکاسی می‌کنید، عمق میدانی می‌خواهید که تصویری تولید کند که بتوانید کیلومترها و مایل‌ها جزئیات را ببینید.
گاهی اوقات می خواهید یک عمق میدان کم داشته باشید که در آن سوژه شما در فوکوس باشد، اما پیش زمینه و پس زمینه به طرز دلپذیری خارج از فوکوس هستند. هنگام عکاسی پرتره، عمق میدان کم عالی است.

عمق میدان را در یک تصویر با انتخاب f-stop در حالت اولویت دیافراگم (Av) کنترل می‌کنید و به دوربین اجازه می‌دهید سرعت شاتر را محاسبه کند تا مشخص کند آیا تصویری با نوردهی مناسب ایجاد می‌کند یا خیر. هنگامی که از یک f-stop کوچک (دیافراگم بزرگ) استفاده می‌کنید که نور زیادی را وارد می کند، عمق میدان محدودی دریافت می کنید.  لنز سریع:

  • دارای مقدار f-stop 2.8 یا کمتر
  • به شما امکان می دهد در شرایط کم نور عکس بگیرید.
  • به شما عمق میدان کم می دهد.

دیافراگم دوربین کانن کجاست و چطور به بهترین روش آنرا تنظیم کنیم؟

هنگام عکاسی در پایین‌ترین نقطه f-stop لنز؛ شما بیشترین نور را وارد دوربین می‌کنید. نحوه استفاده از لنز کانن شما عمق میدان را برای یک f-stop مشخص تعیین می‌کند. در همان f-stop; لنزهای واید دارای عمق میدان بیشتری نسبت به لنزهای تله فوتو هستند. هنگام عکاسی از مناظر، لنزهای زاویه باز و دیافراگم های کوچک بهترین هستند.

هنگام گرفتن پرتره از یک شخص، به عمق میدان نیاز دارید. بنابراین، یک لنز تله فوتو با فاصله کانونی 35 میلی متر همراه با یک لنز 85 میلی متری با دیافراگم بزرگ (مقدار f-stop کوچک) راه حل ایده آل است.

هنگامی که دوربین شما به سمت سوژه شما قرار می‌گیرد، دکمه به راحتی در سمت راست جلوی دوربین قرار می‌گیرد. با احساس شکاف می‌توانید به راحتی دکمه را پیدا کنید. هنگامی که دکمه را فشار می‌دهید، ممکن است تصویر در منظره یاب تیره شود، به خصوص در هنگام استفاده از دیافراگم کوچک. دوربین سرعت شاتر مناسب را برای جبران f-stop انتخابی شما انتخاب می‌کند.

جمع بندی

مقاله را با دقت مطالعه کنید و قطعا به پاسخ پرسش‎‌های خود را درمیابید، امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشه و لذت برده باشید:)


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3ww78v