دوشنبه 28 خرداد 1403 - 17 Jun 2024
تاریخ انتشار: 1403/03/07 06:20
رپورتاژ
کد خبر: 133209

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی؛ معیارها و جدول مقایسه

در این مطلب قصد داریم در مورد معیارهایی که یک صرافی را به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل می‌کند صحبت کرده و پس از معرفی پنج مورد از بهترین صرافی‌ها، آن‌ها را در قالب یک جدول مقایسه کنیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی چه مشخصه‌هایی دارد؟ در حال حاضر با توجه به توسعه بازار ارزهای دیجیتال و استقبال قابل‌توجه معامله‌گران ایرانی از آن، طیف گسترده‌ای از صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی روی کار آمده‌اند که تشخیص سره از ناسره در میان این تعداد، کمی مشکل بوده و نیازمند بررسی فاکتورهای مختلفی است. در این مطلب قصد داریم در مورد معیارهایی که یک صرافی را به بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی تبدیل می‌کند صحبت کرده و پس از معرفی پنج مورد از بهترین صرافی‌ها، آن‌ها را در قالب یک جدول مقایسه کنیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی – به‌روزرسانی 1403

اگر بخواهیم یک لیست پنج‌گانه از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی داشته باشیم، احتمالاً فهرست زیر را خواهیم داشت:

  • صرافی همتاپی
  • صرافی نوبیتکس
  • صرافی والکس
  • صرافی بیت پین
  • صرافی آبان تتر

صرافی همتاپی

به جرأت می‌توان گفت که صرافی همتاپی بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یا دستِ کم یکی از بهترین‌هاست. این صرافی در تلاش است که به توسعه فناوری بلاکچین در کشورمان جامه عمل بپوشاند و ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک راه‌کار پرداخت مدرن نهادینه کند.

در نام‌گذاری برند، از دو واژه «همتا» و «پِی» استفاده‌شده که همتا در عین حال که به مفهوم «مانند» است، ما را یاد کلمه همتابه‌همتا نیز می‌اندازد که مهم‌ترین وجه‌تمایز پرداخت‌های مبتنی بر بلاکچین و ارزهای دیجیتال با روش‌های سنتی است؛ کلمه پِی نیز از واژه انگلیسی «Pay» گرفته شده که به‌معنی پرداخت است و در نهایت می‌توان از همین عنوان برند متوجه شد که آرمان آن، در تسهیل روش‌های پرداخت خلاصه شده‌است.

صرافی همتاپی در حال حاضر یکی از امن‌ترین و معتبرترین پلتفرم‌های داخلی معاملات ارز دیجیتال را ارائه می‌دهد که قابلیت ذخیره‌سازی سرد دارایی‌ها و احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA) در آن فراهم شده‌است.

  • بیش از ۲۵هزار کاربر فعال
  • بیش از یک میلیون سفارش

داده‌هایی هستند که نشان می‌دهند صرافی همتاپی می‌تواند گزینه خوبی برای معاملات ارز دیجیتال به خصوص برای باشد که دنبال سرمایه گذاری در بازار هستند.

صرافی نوبیتکس

دیگر صرافی که می‌تواند به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی شود، نوبیتکس است. صرافی که بیش از ۴۵۰ ارز دیجیتال مختلف را در پلتفرم خود پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به بازارهای مختلف تتری، بیت‌کوینی و ریالی در آن دسترسی داشته باشید.

جالب است بدانید که در کنار خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال و بازار معاملاتی، قابلیت سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی (Liquidity Pools) و استیکینگ (Staking) نیز در نوبیتکس فراهم شده و در عین حال امکان استفاده از صرافی غیرمتمرکز را نیز دارید.

از نظر اعتبار و امنیت، صرافی نوبیتکس به‌واسطه ذخیره‌سازی آفلاین یا سرد و همین‌طور ویژگی‌های امنیتی پیشرفته مثل احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)، سطح بالایی دارد و به دلیل ارائه اپلیکیشن موبایلی با رابط کاربری ساده و جذاب، یکی از گزینه‌های محبوب برای کاربران ایرانی است.

صرافی والکس

سومین صرافی که می‌تواند در زمره بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی قرار گیرد، والکس است. یک صرافی معتبر، با بیش از پنج سال سابقه کار در بازار و پشتیبانی از بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف که دست کاربران را برای معاملات و خرید‌و‌فروش باز می‌گذارد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای صرافی والکس مطرح شده، ارائه نمودارهای قیمتی لحظه‌ای و معتبر، قابلیت تحلیل تکنیکال حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال و ابزارهای پیشرفته سفارش‌گذاری مثل امکان تعیین حد ضرر یا استاپ لاس (Stop Loss) و مواردی از این دست است. ضمن آنکه در صرافی والکس نیز می‌توانید به استیکینگ (Staking) و کشت سود (Yield Farming) دسترسی داشته باشید.

صرافی بیت پین

صرافی بیت پین با پشتیبانی از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال مختلف و طیف گسترده‌ای از خدمات و امکانات، به جرأت دیگر صرافی ایرانی است که می‌تواند جزو بهترین‌ها باشد. این صرافی نیز مانند دیگر رقبای خود، با ارائه کیف پول اختصاصی و ویژگی‌های امنیتی سطح بالا مثل احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA) و ذخیره‌سازی سرد و آفلاین دارایی‌ها، امنیت کاربران خود را تأمین کرده و نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند.

این صرافی نیز اخیراً در کنار سایر قابلیت‌ها، خدمات و معاملات خود، استیکینگ ارزهای دیجیتال را به پلتفرمش اضافه کرده است و اکنون می‌توانید ارزهای مختلفی نظیر کاردانو، سولانا، پالیگان، کازماس، پولکادات و غیره را در آن استیک کرده و کسب سود کنید.

صرافی آبان تتر

و اما پنجمین و آخرین صرافی که قصد داریم به‌عنوان بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی معرفی کنیم، آبان تتر است. این صرافی بیش از ۴۰۰ ارز دیجیتال مختلف را پشتیبانی می‌کند، بیش از ۹۰۰هزار کاربر فعال دارد و به دلیل رابط کاربری ساده و جذاب، بسیار محبوب است.

آبان تتر در کنار داشتن فروشگاه، بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال را نیز ارائه کرده و یکی از مواردی که شاید برایتان جالب باشد این است که امکان خرید‌و‌فروش و معامله حضوری ارزهای دیجیتال نیز در دفتر مرکزی آن فراهم شده‌است. در صورتی که تمایل به معاملات کلان داشته باشید، می‌توانید برای کسب اطمینان بیشتر به‌صورت حضوری هم معامله کنید.

مقایسه بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی

در جدول زیر، مقایسه‌ای کلی بین بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی معرفی‌شده داریم:

نام صرافی

تعداد ارز

برنامه موبایلی

ویژگی‌ها

همتاپی

۱۷+

اندروید و آی‌او‌اس (iOS) – تحت وب

کیف پول اختصاصی

احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)

پاداش دعوت از دوستان (Referral)

نوبیتکس

۴۵۰+

اندروید و آی‌او‌اس (iOS)

کیف پول اختصاصی

احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)

استخر نقدینگی و استیکینگ

پاداش دعوت از دوستان (Referral)

صرافی غیرمتمرکز (DEX)

والکس

۱۲۰+

اندروید و آی‌او‌اس (iOS)

ربات تریدر

کیف پول اختصاصی

استیکینگ و کشت سود

احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)

پاداش دعوت از دوستان (Referral)

بیت پین

۳۰۰+

اندروید و آی‌او‌اس (iOS)

کیف پول اختصاصی

احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)

پاداش دعوت از دوستان (Referral)

آبان تتر

۴۰۰+

اندروید

کیف پول اختصاصی

احراز‌هویت دو‌عاملی (2FA)

پاداش دعوت از دوستان (Referral)

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

معیارهایی که برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی باید در نظر داشت به شرح زیر هستند:

  • امنیت؛ که شامل روش‌های ذخیره سازی سرد، فرایندهای احراز هویت و رمزنگاری است
  • تنوع ارزی؛ که شامل تعداد ارزهای دیجیتال مورد‌پشتیبانی توسط صرافی است
  • کارمزد و هزینه تراکنش‌ها؛ که هرچه پایین‌تر باشد تضمین‌کننده سود بالاتری است
  • پشتیبانی و خدمات مشتریان؛ که نیازمند تیم متخصص با پاسخگویی مستمر است
  • رابط کاربری؛ که باید ساده، جذاب و کاربر‌پسند باشد
  • نقدینگی؛ که می‌تواند روی قیمت و سرعت معاملات تأثیر مستقیم داشته باشد
  • خدمات؛ که خدمات اصلی نظیر فروشگاه، بازار معاملاتی، مارجین، فیوچرز و غیره را شامل می‌شود
  • امکانات؛ که شامل کیف پول اختصاصی، استیکینگ، انواع سفارش‌گذاری‌ها، حد ضرر و غیره است

جمع‌بندی

با توجه به رونق بازار ارزهای دیجیتال در ایران و حجم بالای معامله‌گرانی که در داخل کشور در این بازار فعالیت دارند، صرافی‌های زیادی طی چند سال اخیر روی کار آمده‌اند. از آن‌جا که تقریباً هیچ‌گونه نظارت و چهارچوب قانونی برای این قبیل صرافی‌ها تاکنون اعمال نشده، در نظر داشتن یک سری معیارها برای کنترل ریسک الزامی است. از این رو، در کنار بررسی معیارهای مورد نظر، پنج مورد از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی را نیز در این مقاله معرفی کرده‌ایم که می‌توانند بخش قابل توجهی از نیازهای شما را تأمین کنند.

به عنوان گزینه نهایی، صرافی ارز دیجیتال همتاپی نیز به شدت توصیه می‌شود. همتاپی با ارائه خدمات متنوع و پشتیبانی قوی، توانسته است جایگاه ویژه‌ای در میان کاربران ایرانی پیدا کند و گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که می‌خواهند با پیچیدگی کمتر در این بازار سرمایه گذاری کنند.

 


اين مطلب، يک خبر آگهي بوده و اين پايگاه خبري در محتواي آن هيچ نظري ندارد
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gzvaz