جمعه 05 مرداد 1403 - 26 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/11/11 07:50
رپورتاژ/
کد خبر: 132701

ساخت باغچه آجری

یکی از مواردی که به فضای حیاط، باغ و... نشاط و تازگی می بخشد، وجود باغچه است. ساخت باغچه با آجر به فضا روح تازه ای بخشیده و حس طراوات را برای شما به ارمغان می آورد. ایده های بسیاری برای تزیین باغچه با آجر وجود دارند که امکان پیاده سازی آنها در محیط های کوچک و بزرگ وجود دارد.

یکی از مواردی که به فضای حیاط، باغ و... نشاط و تازگی می بخشد، وجود باغچه است. ساخت باغچه با آجر به فضا روح تازه ای بخشیده و حس طراوات را برای شما به ارمغان می آورد. ایده های بسیاری برای تزیین باغچه با آجر وجود دارند که امکان پیاده سازی آنها در محیط های کوچک و بزرگ وجود دارد.

میتوانید آجر لازم برای ساخت باغچه را از کارخانه آجرنما آروان تهییه کنید تنوع رنگی و مقاومت وکیفیت آجرنما در زیبایی باغچه تاثیر به سزایی دارد.

 

C:\Users\mehdi rayanet\Desktop\OG 139 raised beds_Kirsten Bresciani_web.jpg

 

در ادامه مطلب مراحل ساخت باغچه با آجر ذکر شده است. برای قسمت های مختلف حیاط و باغ خود می توانید این مراحل را اجرا کنید. مشاهده تصاویر مختلف تزیین دور باغچه با اجر نیز سبب خطور ایده های جذاب به ذهن شما خواهد شد.

ساخت باغچه با آجر

 

مراحل ساخت باغچه با آجر

برای ساخت باغچه با آجر در ابتدا لازم است، مواد و ابزار مورد نیاز را آماده نمایید. آجر نسوز در ابعاد مشخص، ملات ماسه و سیمان، دستکش کار، کاردک، ماله، بیل، سطل، متر، پتک پلاستیکی و چکش از جمله این ابزار بشمار می آیند. مراحل ساخت باغچه آجری عبارتند از:

 

  • گام اول: در ابتدا لازم است، زمینی را که برای ساخت باغچه در نظر گرفته اید با بیل، هموار و یکدست نمایید. برای چیده شدن آجرها در یک راستا و ساخت باغچه هموار باید اقدام به صاف کردن سطح زمین نموده و سپس محدوده آن را با متر و بند مشخص نمایید.
  • گام دوم: بعد از اینکه محدوده باغچه را مشخص کرده و زمین آن را برای ساخت باغچه با آجر آماده کردید، نوبت به آجرچینی می رسد. برای این کار باید اقدام به آماده کردن ملات ماسه و سیمان نمایید؛ سپس به اندازه چسباندن یک آجر، مقداری از ملات را روی زمین پهن نموده و آجر را روی آن قرار دهید. سایر آجرها را به همین شیوه در کنار هم روی زمین بچسبانید. با کمک نخ ریسمانی که از قبل روی زمین گذاشته اید، آجرها را به صورت موازی در کنار هم بچینید.
  • گام سوم: در مرحله سوم ساخت باغچه با آجر باید بعد از اینکه چیدمان ردیف اول به اتمام رسید، مطابق با همان الگو، ردیف بعدی را بچینید. با استفاده از ملات به خوبی اطراف آجرها را بپوشانید و برای محکم کردن آنها در جای خود از پتک پلاستیکی استفاده نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که برای لبه های باغچه باید از نصف یک آجر استفاده کنید.

 

یکی از نکاتی که سبب می شود برای کارهای مختلف همچون؛ نمای ساختمان، ساخت باغچه، دیوار چینی و... از آجر استفاده کنند، ویژگی انعطاف پذیری آن است. این ویژگی سبب می شود که بتوان از آجر به هر شکلی و در هر مکانی استفاده کرد. آجر را می توان برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار داد. تنوع بالای مدل و طرح آجر کمک می کند که بدون نیاز به متریال دیگری بتوانید از آن در ساخت ساختمان و... استفاده نمایید.

  • گام چهارم: به همین روال ذکر شده، چیدمان آجرها را تا ارتفاع دلخواه خود ادامه دهید. بعد از اینکه آجرچینی تمام شد تا ملات ها خشک نشده اند، با استفاده از یک اسفنج ملات های اضافی را تمیز کنید.
  • گام پنجم: بعد از اینکه ساخت باغچه با آجر به اتمام رسید، نوبت به تزیین دور باغچه با اجر مطابق با طرح و مدل دلخواه شما می رسد. برای اینکه باغچه شما نمای زیباتری داشته باشد، بهتر است از نحوه چیدمان جدیدی برای تزیین دور باغچه استفاده کنید.

C:\Users\mehdi rayanet\Desktop\garden-brick-edge-featured.jpg

مراحل ساخت باغچه با آجر

 

ایده های تزیین باغچه با آجر

یکی از ایده های جذاب تزیین باغچه با آجر استفاده از آجرهای نسوز است. ترکیب رنگ گیاهان درون باغچه با طیف رنگی قرمز آجرهای نسوز انگلیسی سبب افزایش جذابیت نمای باغچه می شود. یکی از راهکارهای ساده برای تزیین باغچه این است که آجرهای نسوز را به صورت رندوم دور باغچه بچینید.

ایده دیگر برای تزیین دور باغچه با اجر، چیدمان آجرها به صورت مورب است. برای طراحی باغچه صرفا از طرح مستطیل شکل استفاده نکنید. ساخت باغچه های دایره ای شکل کوچک و بزرگ ایده جذابی است که منجر به ساخت یک باغچه منحصر به فرد و جذاب می شود.

 

C:\Users\mehdi rayanet\Desktop\Highlight-Large-Flowerpot-with-Bricks.jpg

ایده های تزیین باغچه با آجر

معرفی مناسب ترین آجر برای تزیین باغچه با آجر


امکان استفاده از آجرهای مختلف برای تزیین باغچه با آجر وجود دارد، اما بهتر است از آجری استفاده کرد که مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی داشته باشد. آجری که برای ساخت یا تزیین باغچه مورد استفاده قرار می گیرد، باید ماندگاری بالایی داشته باشد. آجر نسوز از ویژگی های ذکر شده برخوردار است؛ بنابراین گزینه مناسبی برای ساخت باغچه می باشد.

آجر نسوز دارای طیف رنگی گسترده ای بوده و در مدل های متنوعی تولید می شود. آجرانگلیسی و آجر شاموتی از جمله آجرهایی هستند که برای تزیین دور باغچه می توان از آنها استفاده کرد. استفاده از طیف رنگی آجر نسوز شاموتی سبب جذابیت بیشتر باغچه می شود. این آجر در رنگ های نارنجی، کرمی، زرد و... ساخته می شود.

یکی از ایده های تزیین باغچه با آجر استفاده رندومی از رنگ های متنوع آجر شاموتی در دور باغچه می باشد. آجرآروان برای اینکه مشتریان بتوانند آجر شاموتی دلخواه خود را با کیفیت بالا و به قیمت درب کارخانه تهیه نمایند، اقدام به ارائه خدمات فروش اینترنتی و ارسال محصول به سراسر کشور نموده است. شما عزیزیان می توانید به سایت آجر آروان مراجعه نموده و آجر باغچه خود را سفارش دهید.

 

C:\Users\mehdi rayanet\Desktop\11-garden.jpg

معرفی مناسب ترین آجر برای تزیین باغچه با آجر

 

نگهداری از آجرهای دور باغچه

برای اینکه عمر آجرهای دور باغچه افزایش پیدا کند و این نمای زیبا سال های طولانی ماندگار بماند، می توانید از روش های ساده ای استفاده کنید. در ابتدا بهتر است در هنگام ساخت باغچه با آجر به کیفیت آجری که مورد استفاده قرار می دهید، دقت کنید. راهکار موثر دیگری که برای نگهداری از آجرهای دور باغچه پیشنهاد می شود، این است که از محلول نانو آجر نما استفاده کنید. این محلول در بافت آجر نفوذ کرده و مانع ایجاد کپک و قارچ در آجر می شود. همچنین از شوره زدن آجر جلوگیری می کند. استفاده از این محلول سبب افزایش طول عمر آجر می شود.

 

جمع بندی نکات مربوط به ساخت باغچه با آجر

آجر نسوز بهترین متریالی است که می توانید برای تزیین دور باغچه از آن استفاده نمایید. از آجر نسوز می توان در ساخت باربیکیو، کوره، شومینه و... نیز استفاده کرد. برای آشنایی با کاربردهای دیگر آجر نسوز می توانید به سایت آجر آروان مراجعه یا با شماره 09332192540 جهت مشاوره رایگان خرید آجر تماس بگیرید.

همچنین میتوانید با تکنولوژی جدید که برای نماسازی داخل و خارج خانه استفاده میشود آشنا شوید .

بله میکروسمنت آروان که یکی از زیباترین نماها را به ساختمان شما می بخشد و قابل استفاده در نمای داخلی و خارجی ،سرویس بهداشتی ،کف ساختمان ، استخر ، سقف و هر جایی می باشد.

ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/369v9j