شنبه 17 شهریور 1403 - 07 Sep 2024
تاریخ انتشار: 1403/04/28 15:55
رپورتاژ
کد خبر: 133273

پرفروش ترین سنگ ساختمانی

بسیاری از ساختمان ها و بناهای امروزی از مصالح ساختمانی مختلفی تشکیل شده اند. در این میان سنگ های ساختمانی بیشترین استفاده را در زمینه ساخت و ساز دارند. حال سوالی که در اینجا وجود دارد، این است که کدام مدل از سنگ ها بیشترین و یا پرفروش ترین سنگ ساختمانی می باشند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

 

سنگ های ساختمانی تراورتن

یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ های تراورتن مقاومت بالای آن در برابر شرایط جوی و آب و هوایی است. به همین دلیل توانسته اند تا در رتبه پرفروش ترین سنگ ساختمانی در جهان قرار گیرند. در اینجا به معرفی بهترین نمونه های آن می پردازیم.

 

سنگ تراورتن عباس آباد

سنگ تراورتن عباس آباد یکی از پرفروش ترین سنگ های ساختمانی به شمار می رود. این سنگ در گروه سنگ های سفید رنگ می باشد و ظاهر زیبا و درخشانی دارد. معادن و منبع سنگ تراورتن عباس آباد در نزدیکی شهرستان محلات اصفهان است. تراورتن عباس آباد به دلیل مرغوبیتی که دارد یکی از گران ترین سنگ های ساختمانی است. به همین دلیل امروزه در نمای ساختمان های مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سنگ تراورتن حاجی آباد

دومین سنگ پرفروش تراورتن، سنگ حاجی آباد است. ظاهر این سنگ به نسبت سنگ حاجی آباد نسبتا تیره تر است. و زمینه اصلی آن کرمی رنگ است. تراورتن حاجی آباد رگه های کمتر و ظاهر ساده تری دارد. همچنین قیمت آن به نسبت سنگ تراورتن عباس آباد کمی پایین تر است. از مهمترین ویژگی های این سنگ می توان به استحکام بالا و دوام آن اشاره کرد. جالب است بدانید که معادن آن فاصله کوتاهی تا معادن سنگ عباس آباد دارد.

معرفی پرفروش ترین سنگ ساختمانی

سنگ تراورتن دره بخاری

مورد بعدی سنگ تراورتن دره بخاری است. ظاهر اصلی سنگ تراورتن دره بخاری سفید و یک دست است. همین موضوع باعث شده تا یکی از پراستفاده ترین و گران ترین سنگ های ساختمانی به شمار رود. معادن این سنگ در نزدیکی سنگ حاجی آباد قرار دارد. به همین دلیل شباهت های بسیاری میان این دو سنگ به چشم می خورد.

 

سنگ های ساختمانی مرمریت

سنگ های مرمریت هم گونه ای از سنگ های ساختمانی پرکاربرد می باشند. ساختار کلی این سنگ ها به نسبت تراورتن کمی یک دست تر است. به بیان ساده تر یعنی از تخلخل کمتری برخوردار هستند. به همین دلیل در زمان نصب آن ها بر روی نمای ساختمان به راحتی با ملات ترکیب نمی شوند. بیشترین کاربرد سنگ های مرمریت در کاسه های روشویی، نرده های سنگی ساختمان، ظروف سنگی مثل: هاونگ و ساخت آبنماها می باشد. پرفروش ترین سنگ مرمریت در میان سایر مدل های آن مرمریت آباده شیراز است.

 

سنگ گرانیت

گروه بعدی از سنگ های پرفروش ساختمانی گرانیت است. این سنگ ها هم به عنوان یکی از مقاوم ترین و بهترین سنگ های ساختمانی در جهان هستند. از این سنگ ها می توان در کف حیاط و محوطه سازی ویلا استفاده کرد.

پرفروش ساختمانی گرانیت

پرفروش ترین سنگ های ساختمانی گرانیت عبارت اند از:

  • نهبندان
  • تویسرکان
  • نطنز
  • مروارید مشهد
  • بروجرد

 

سنگ مرمر

مرمر به علت ظاهر لوکس و زیبایی طبیعی‌اش، در پروژه‌های با ارزش و لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این سنگ برای کفپوش‌ها، دیوارپوش‌ها، میزها و سینک‌ها استفاده می‌شود.

سنگ مرمر هم به دلیل ظاهر شیک و زیبایی خودش توانسته تا در پروژه های بسیاری مورد استفاده قرار گیرد. از سنگ مرمر می توان در محیط های مثل: کفپوش، دیوارپوش ساختمان، کابینت آشپرخانه و سینک ظرفشویی استفاده کرد.

 

مهمترین خصوصیات سنگ ساختمانی باکیفیت چیست؟

  1. در برابر شرایط آب و هوایی، عبور و مرور افراد و ضربه مقاوم باشد.
  2. وزن مناسب و تخلخل بالا یکی دیگر از ویژگی های سنگ ساختمانی باکیفیت است.
  3. قیمت مقرون به صرفه ای به نسبت کیفیت خود داشته باشد.
  4. به راحتی بتوان آن را در ابعاد و اندازه های مختلف سفارش داد.

 

آیا هر سنگ پرفروش مناسب پروژه ما است؟

در جواب این سوال باید اینگونه به شما بیان کنیم. هر سنگی که فروش بالایی در میان سایر سنگ ها دارد، تنها برخی از خصوصیات لازم برای یک فضا را در بر دارد. به فرض مثال اگر نوع پروژه شما سنگ فرش کردن راه پله های بیرون ساختمان است. خرید سنگ هایی که فروش بالایی برای نمای داخلی ساختمان دارند، انتخاب مناسبی نیست. چرا که هر سنگ هرچه قدر هم که دوام و کاربرد بالایی داشته باشد. در برخی از محیط ها نمی توان از آن استفاده کرد و از لحاظ صرفه اقتصادی و یا کارایی، انتخاب درستی نمی باشند.

 

جمع بندی نهایی

سنگ های ساختمانی به دلیل استحکام، زیبایی و مقاومتی که دارند، معمولا با قیمت بالایی به فروش می رسند. با این وجود اگر شما به دنبال انتخاب پرفروش ترین سنگ ساختمانی هستید، باید بودجه خودتان را در نظر بگیرید. یکبار هزینه کردن برای خرید سنگ باکیفیت بالا و استاندارد مناسب، بهتر از چندبار هزینه کردن برای انجام این کار است. در زمان خرید و سفارش سنگ حتما با کارشناسان باتجربه و ماهر مشورت کنید. تا بهترین نتیجه را از انتخاب خود به دست آورید. ما در این مقاله توضیحاتی کوتاه و مفیدی در رابطه با انواع سنگ های پرفروش به شما ارائه کردیم. حال انتخاب بهترین سنگ بر اساس ویژگی های مورد نظر شما و بودجه ای که دارید. تنها به خودتان بستگی دارد. امیدواریم از مطالعه این مطلب آگاهی کافی را به دست آورده باشید.

منبع : https://pulsestoneco.com/best-selling-building-stone/


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/369l9e