محمودکریمی متولد 1347 است.محمود کریمی زاده نظام آباد تهران است.حاج محمود کریمی مداح است.محمود کریمی دانشجوی انصرافی مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی با 74 واحد است، حاج محمود کریمی پدرش مفقود الاثر و برادرش شهید اس، نام دیگر حاج محمود کریمی، عباس می باشد.
این روزها بحث برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم به واسطه شیوع کرونا موافقان و مخالفان بسیاری دارد. با این حال مراسم جشن عید غدیر و نشست هماندیشی محمود کریمی با مداحان و مسئولان هیأتهای مذهبی محله تسلیحات تهران، برای برگزاری برنامههای محرم امسال در شرایط شیوع بیماری کرونا در مسجد فاطمیه این محله برگزار شد. در ابتدای این نشست، محمود کریمی به بیان سخنانی درباره معرفت و شناخت امام حسین (ع)، جایگاه خادمان دستگاه اهل بیت و پیشنهادهای خود درباره برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال پرداخت و سپس مسئولین هیأتهای محله تسلیحات به گفتگو و طرح پیشنهادات خود پرداختند.
کریمی در بخشی از مراسم، تاکید کرد: «ما امسال نمیتوانیم در هیأت رایتالعباس محله چیذر برنامه بگیریم. میدانم که بهخاطرش ناسزا میشنوم. اما علت این است که سقف حسینیه امامزاده علیاکبر کوتاه و بافت خانههای اطراف هم فشرده است. بهاینخاطر همسایهها اذیت میشوند. بنابراین، شرایط رایتالعباس، مطابق استانداردهای ستاد مبارزه با کرونا نیست. رهبری هم فرمودند که موارد ستاد کرونا را رعایت کنید. ما هم میگوییم چشم. اما در این وضعیت، وظیفهای هم داریم که به آن خواهیم رسید.»
او ادامه داد: «ما از وقتی روضههای کوچهها قطع شد، گرفتار شدیم. یکی از اساتید تعریف میکرد که قدیمها، منزل خالی یکی از کسبه محل بوده که چندنفری میرفتهاند در آن روضه میخواندهاند و میدیدهاند صاحبخانه چندتومانی را روی طاقچه برایشان گذاشته است. این استاد ما به استاد و بزرگش گفته بود آقا یعنی ما میآییم برای در و دیوار روضه میخوانیم؟ پاسخ این است که بله. در و دیوار هم روضه میخواهند. حالا گرفتاری ما هم از آن جایی شروع شد که روضههای کوچهها قطع شدند. گرفتاری از آنجا شروع شد که هیأتها از خانههای کوچک و باصفا بیرون آمدند. روضههای کوتاه بعد از نماز صبح هم صفای خودشان را داشتند. اما خب، حالا با این شرایط کرونا باید به اینجا رسیدهایم که همه باید به میدان بیایند. بههمینخاطر من درباره محله خودمان چند پیشنهاد دارم.»
این مداح گفت: «پیشنهاد دوم، یک فعالیت همگانی و هماهنگ در شبهای دهه اول محرم است. هر هیأت حداقل ۱۰ طبل دارد. این طبلها را بین بچههای هیأت تقسیم کنیم که هرشب از ساعت ۲۱ تا ۲۱ و ۱۵ دقیقه روی پشتبامها با صدای طبل، حسینحسین کنند. یعنی با طبل و سنج، روی پشتبامها حاضر شویم و یکربع ساعت حسینحسین کنیم. اینطور بهمرور همه شهر به تکاپو و شور میافتد.»