شنبه 22 اردیبهشت 1403 - 11 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/12/11 14:16
رپورتاژ
کد خبر: 133023

راهنمای انتخاب ساعت مچی مردانه + 7 نکته مهم

برای انتخاب ساعت مچی مردانه چند نکته بسیار مهم است که در ادامه برای توضیح خواهیم داد. همیشه یکی از دغدغه در مورد خرید ساعت مچی مردانه این است که شاید روی دست خوب نباشد یا به اصطلاح روی دست ننشیند که با رعایت نکات ساده اما کاربردی شما می‌توانید یک ساعت مچی خوب خریداری کنید.

برای انتخاب ساعت مچی مردانه چند نکته بسیار مهم است که در ادامه برای توضیح خواهیم داد. همیشه یکی از دغدغه در مورد خرید ساعت مچی مردانه این است که شاید روی دست خوب نباشد یا به اصطلاح روی دست ننشیند که با رعایت نکات ساده اما کاربردی شما می‌توانید یک ساعت مچی خوب خریداری کنید.

انتخاب ساعت با توجه به ظاهر و استایل

اولین نکته در انتخاب ساعت مچی دقت به استایل و ظاهر است. اگر استایل شما در بیشتر اوقات رسمی است، باید ساعت رسمی خریداری کنید، مثلا برای کسانی که همیشه لباس‌های رسمی به تن دارند، ساعت رسمی خیلی مناسب است، یکسری ساعت‌های بند چرمی نیز هستند که به ساعت‌های کت شلواری هم معروف‌اند. این ساعت‌ها یکی از انتخاب‌های مناسب برای چنین افرادی است. ساعت بند چرمی کلاسیک رسمی یا بند استیل ساده رسمی می‌تواند برای چنین استایل‌هایی مناسب باشد.

برای افرادی که استایل اسپرت دارند ساعت‌های اسپرت مناسب است. مثلا نوجوان‌ها و جوان‌ها از دسته افرادی هستند که علاقه زیادی به چنین ساعت‌هایی دارند. حتی برای کسانی که استایل کژوال و نیمه رسمی دارند ساعت طراحی شده است فقط کافی است که در انتخابتان نوع استایل را مشخص کنید.

انتخاب ساعت باتوجه به رنگ پوست

یکی دیگر از نکات حائز اهمیت در خرید ساعت مردانه توجه به رنگ پوست است. اگر پوست روشن دارید، می‌توانید ساعت‌های رنگ تیره، یا دورنگ تهیه کنید که برای پوست‌های روشن جلوه بسیار زیادی دارند. اگر پوست تیره دارید ساعت ‌هایی که صفحه آن‌ها به رنگ تیره یا سورمه‌ای هست می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اگر رنگ پوست شما سبزه است ساعت‌هایی که نقره‌ای یا طلایی هستند ترکیب مناسبی خواهد داشت.

انتخاب ساعت با توجه به اندازه مچ

مناسب بودن ساعت روی مچ خیلی مهم است. برای اینکه ساعت روی مچ خوب باشد، باید ابعاد قاب ساعت مورد توجه شما باشد. اگر مچ ظریف و باریکی دارید نباید به سراغ ساعت‌های بزرگ بروید چون اصلا تناسب ندارد، یا برعکس اگر مچ شما کلفت است هرگز از ساعت‌های باریک استفاده نکنید. ساعت‌هایی که به صورت مستطیلی هستند نیز اگر ابعاد کوچکی داشته باشند صورت قشنگی پیدا نخواهد کرد.

انتخاب ساعت مچی باتوجه به سن

برای خرید ساعت مچی مردانه دقت کردن به سن وسال افراد هم مهم است. مثلا شما اگر ساعت اسپرت برای یک مرد 70 ساله تهیه کنید اصلا مناسب او نخواهد بود، در عوض ساعت کلاسیک با بند چرمی برای او بسیار مناسب است. یا برای یک پسر 20 ساله ی دانشجو هرگز ساعت رسمی خریداری نکنید در عوض ساعت‌های نیمه رسمی و اسپرت و حتی روزمره برای این افراد مناسب است.

انتخاب ساعت باتوجه به بودجه‌تان

این خیلی مهم است که شما بودجه خود را برای خرید ساعت مشخص کنید. با توجه به گستردگی برندهای ساعت و همچنین تنوع محصولات قیمت‌ها نیز بسیار متنوع است. از حدود 10 دلار ساعت وجود دارد تا بالای چند صد هزار دلار. بهتر است پیش از خرید ساعت مقدار بودجه‌ای که برای خرید ساعت می‌خواهید هزینه کنید را مشخص کنید تا برای خرید دچار سردرگمی نشوید و بتوانید یک انتخاب مناسب داشته باشید.

انتخاب ساعت باتوجه به برند

همانطور که گفته شد ساعت مچی برندهای مختلفی دارد. برندهای چینی درجه 2 گرفته تا برندهای سوئیسی‌ای که کیفیت بسیار بالایی دارند. برای خرید ساعت حتما یک برند در نظر بگیرید، با هر بودجه‌ای که دارید، برند خریداری کنید تا از خریدتان لذت ببرید. عدم دقت به این نکته می‌تواند شما را دچار ضرر مالی کند و همچنین آسیب‌های دیگری همچون به خطر انداختن سلامت پوست را بدنبال دارد. علاوه براین موارد، شما با خرید یک ساعت مارک خوب، برند بدست کرده‌اید و می‌تواند توجه‌ها را به استایل شما چند برابر کند.

انتخاب ساعت باتوجه به تکنولوژی طراحی

ساعت‌ها با تکنولوژی‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. شما می‌توانید ساعت‌های دیجیتالی و با کارآیی زیاد تهیه کنید یا اینکه یک ساعت آنالوگ ساده خریداری کنید. اگر دوست دارید ساعت خاص داشته باشید که کاربردی باشد برای این نیاز هم ساعت تولید شده و اگر هم می‌خواهید خیلی ساده ساعتی بدست کنید که زمان را با آن مدیریت کنید یا استایلتان را با آن تکمیل کنید نیز ساعت طراحی و تولید شده است. این بستگی به سلیقه شما و مواردی که تا اینجا گفته شده دارد.

خرید ساعت از فروشگاه‌های معتبر

توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید ساعت با کیفیت و اصلی تهیه کنید، حتما به سراغ فروشگاههای معتبر ساعت بروید. در غیر اینصورت احتمالا دچار زیان خواهید شد. باتوجه به گستردگی محصولات ساعت، خیلی‌‌ها اجناس تقلبی و درجه دو را می‌فروشند چون سود سرشاری برای آنها دارد. برای جلوگیری از خرید چنین ساعت‌هایی حتما ساعت خود را از یک فروشگاه معتبر تهیه کنیدو


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3z5dga