چهارشنبه 03 مرداد 1403 - 24 Jul 2024
تاریخ انتشار: 1402/01/27 10:15
خودرو‌های پلاک گذرموقت | پلاک گذرموقت | خودرو های پلاک ملی
کد خبر: 15235

جزئیات خودرو‌های پلاک گذرموقت مشخص شد | خودرو های گذر موقت پلاک ملی میشوند؟

رئیس تعویض پلاک پلیس راهور گفت: خریدوفروش خودرو‌های دارای پلاک گذرموقت ممنوع است و این پلاک‌ها قابل تبدیل به پلاک ملی نیستند.

خودروهای پلاک گذرموقت یا همان پلاک سبز، اغلب برای مواقعی استفاده می‌شوند که نیاز به خودروی اضافی و موقتی داریم. این خودروها با پلاک های سبز رنگ مشخص می‌شوند و معمولاً برای مدتی محدود به صورت موقت در اختیار ما قرار می‌گیرند. گاهی اوقات این خودروها برای اهداف تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند، مانند حمل بار، حمل مسافر یا حتی در جشن‌ها و مراسمات عروسی. با این حال، برای استفاده از خودروهای پلاک گذر موقت باید مطابق قوانین و مقررات حرکت کرد و همچنین از نظر فنی و ایمنی خودروها نیز باید در حداکثر توان خود به آنها توجه کرد.

 

رئیس تعویض پلاک پلیس راهور اعلام کرده است که خرید و فروش خودروهای دارای پلاک گذر موقت ممنوع است و این پلاک‌ها قابل تبدیل به پلاک ملی نمی‌باشند. همچنین، سرهنگ محمدی بیان کرده است که اجاره خودروهای دارای پلاک گذر موقت نیز ممنوع است، زیرا که کارت مجوز تردد به نام شخص دیگری صادر می‌شود و پلیس می‌تواند خودرو را به‌طور قانونی توقیف کند.

وی گفت: اگر خودرویی با پلاک گذرموقت بیش از مجوز صادرشده در کشور بماند کالای قاچاق محسوب و توقیف می‌شود؛ فردی هم که مجوز به‌نامش صادر شده به مرجع قضایی معرفی می‌شود.

سرهنگ محمدی تاکید کرد: خریدوفروش خودرو‌های دارای پلاک گذرموقت ممنوع است مردم به‌هیچ‌عنوان فریب افراد کلاهبردار را نخورند پلاک‌های گذرموقت قابل تبدیل به پلاک ملی نیستند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3keoka