پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/06/23 09:11
بررسی عملکرد ۹ ماهه و برنامه راهبردی بیمه تعاون نشان داد
کد خبر: 132989

تحقق ۹۰ درصدی صدور بیمه‌نامه‌های باارزش در بیمه تعاون | هدفگذاری ۳ هزار میلیارد تومانی فروش توسط وتعاون

عملکرد شرکت بیمه تعاون براساس برنامه‌های مدیریتی از پیش‌تعیین شده خود نشان داد که در مسیر فرهنگسازی در صنعت بیمه پیشرفت کرده است و علاوه بر سوددهی، تأثیر قابل توجهی در صنعت بیمه داشته است. وتعاون با صدور بیمه نامه‌های با ارزش 16 هزار و 535 میلیارد ریال در پایان آبان سال جاری که معادل 90 درصد مجموع سال قبل است، نتایج بسیار خوبی در حوزه بیمه ارائه داده است. 

زهرا میسمی خبرنگار ستاره پارسی؛، شرکت بیمه تعاون با ۳۲۸ نفر نیروی انسانی علاوه بر دفتر مرکزی و وب سایت خدمات آنلاین دارای ۳۲ شعبه، ۱۰۱۸ نمایندگی و ۹۱۸ کارگزاری است و در ۲۸ استان کشور فعالیت دارد. این شرکت در سراسر کشور اقدام به جذب نماینده کرده و برای به حداقل رساندن ریسک جغرافیایی خود سیاستی اتخاذ کرده که در شهر‌ها و شهرستان‌های کوچک حداقل یک نماینده فعال داشته باشد. 
 
شرکت بیمه تعاون در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه ۲۸ میلیارد تومانی آغاز کرد ولی افزایش نقدینگی و تورم در جامعه و بزرگ شدن صنعت بیمه مدیران شرکت را مجاب به افزایش سرمایه کرد. به همین منظور، وتعاون طی دو مرحله، سرمایه شرکت را ابتدا به ۴۹ میلیارد تومان و سپس از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان افزایش داد. 
 
شرکت بیمه تعاون در صنعت بیمه آرام آرام جایگاه مناسبی را کسب می کند چرا که اقدامات مهمی انجام داده و توانسته عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش بگذارد.فروش بیمه تعاون در سال جاری نسبت به سال قبل رشد دو برابری داشته است، ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت افزایش پیدا کرده و سطح توانگری شرکت هم وضعیت خوبی پیدا کرده و از همه مهمتر نسبت خسارت شرکت کمترین نسبت خسارت در صنعت بیمه در شهریور امسال ثبت شد. 
 
شرکت بیمه تعاون با هدف اصلاح ساختار مالی، تقویت بنیه مالی و بالا‌تر رفتن قدرت پذیرش و نگهداری ریسک، بهبود سطح توانگری مالی و رعایت تکلیف قانونی بار دیگر موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داد و در سال ۱۴۰۱ توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد. این شرکت بیمه ای که این روزها افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی را در دست اجرا دارد در پایان آبان ماه ۱۴۰۲ نمایشی قابل قبول را ارائه داد.  
 
یکی از مهمترین نکات در خصوص میزان صدور بیمه نامه ها در این شرکت بیمه ای مقایسه آن با مجموع حق بیمه های صادر شده در پایان سال قبل است. نتایج حاکی از آن است که بیمه تعاون با دستیابی به رقم ۱۶ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال در پایان آبان ماه سال جاری معادل ۹۰ درصد مجموع سال گذشته بیمه نامه صادر کرده که با توجه به مدت زمان باقیمانده تا پایان سال به نظر می رسد که باید منتظر یک رکوردشکنی تاریخی در بیمه تعاون باشیم. 
 
مدیریت بیمه تعاون برای دستیابی به عملکرد مالی خوب اصلاح سبد خود را در کنار سایر فاکتورها از نظر دور نداشته و تغییراتی در جهت کاهش ریسک و اصلاح ساختار شرکت جهت نزدیک شدن به میانگین صنعت انجام داده است. مدیرعامل بیمه تعاون، چهار ارزش اصلی این شرکت را بهبود مستمر، احترام متقابل، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری و شفافیت می‌داند و سعی دارد اقدامات شرکت را در راستای این ارزش‌ها توسعه دهد. به نظر می‌رسد حرکت به سمت این ارزش‌ها از جنبه‌ شعاری فراتر رفته و در عمل هم سر لوحه عملکرد مدیران و پرسنل شرکت قرار گرفته است.  
 
شرکت بیمه تعاون در هشت ماهه ۱۴۰۲ توانسته است در مقایسه با سال قبل، حق بیمه‌های صادرشده را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. کاهش سهم رشته درمانی و افزایش سهم رشته‌های زندگی، حوادث و مسئولیت نیز از جمله نتایج تغییرات در سبد بیمه‌نامه‌های بیمه تعاون است. با توجه به این عملکرد موفق، امیدوارم بیمه تعاون در آینده نیز با دستاوردهای بیشتری روبرو شویم.  
 
بیمه تعاون در حالی به ۸ ماهه سال جاری را به پایان رساند که در بسیاری از شاخصه ها قابل مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل نیست و با عبور از دستاوردهای سال گذشته علاوه بر اینکه نشان داد مقبولیت خوبی در بین مردم و سهامداران دارد بلکه اثبات کرد پیاده‌سازی ایده های نو خصوصاً در شرکت‌های بیمه ای هرچند که ریسک‌های زیادی دارد اما می توان به نتایج آن در آینده امیدوار بود. 
 
بررسی عملکرد وتعاون نشان داد که این شرکت موفق شده است در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۱۶ هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال بیمه نامه صادر کند. این در حالی است که بیمه تعاون در دوره مشابه سال گذشته حدود ۸ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال بیمه‌نامه صادر کرده بود. 
 
برنامه راهبردی بیمه تعاون که توسط مدیرعامل این شرکت عنوان شد، قرار است تا به ۳ هزار میلیارد تومان فروش برسد که ۱۷۰۰ میلیارد تومان آن تاکنون محقق شده است. 
 
 


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3qpl89