جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/05/30 13:02
حقوق بازنشستگان
کد خبر: 122209

اعلام مهم صندوق بازنشستگی کشوری درباره حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شد

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با اطلاعیه مخبر اصلاح شد.

 حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حالی واریز شد که اشکالات باقیمانده‌ی متناسب سازی برطرف نشده است اما صحبت ها حول همسان سازی حقوق بازنشستگان باقی است. عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تهران درباره حقوق بازنشستگان می گوید: دولت به سازمان بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، همین بدهی را بپردازد کافی‌ست ما همسان‌سازیِ حقوق بازنشستگان اضافه نمی‌خواهیم. از همه‌ی اینها گذشته، قانون افزایش حقوق اجرا شود هیچ نیازی به اجرای همسان‌سازی نیست. اجرای باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاداتی وارد بود اما اشکالات رفع نشد؛ می‌گوید: افزایش ۱۴۰۱ در اجرای باقیمانده‌ی متناسب‌سازی لحاظ نشد، اما مشکل اساسی در جای دیگر است، در مهار نشدن تورم و بحران معیشتی بازنشستگان با این حقوق.

 افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی محقق شد

مسئولان اداره کل روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کردند: مستمری مردادماه بازنشستگان کشوری پنج شنبه پرداخت شد، فقط ۳۳ هزار نفر جا مانده بودند که مستمری این گروه نیز به حساب‌شان واریز شد.

به گفته‌ی این اداره کل، در حال حاضر تمامی مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری حقوق مردادماه خود را دریافت کرده‌اند.

براساس نامه‌ی محمد مخبر که امروز ابلاغ شده «در تصویب نامه شماره ۶۴۴۶۸ ت ۶۱۴۶۶ه مورخ ۱۴۰۲/۴/۱۷، بعد از عبارت «قانون تأمین اجتماعی مصوب ۱۳۵۴» عبارت «و ماده (۹۶) قانون مذکور، به نحوی که مجموع دریافتی مستمری‌بگیران با احتساب بیست و هفت درصد (۲۷٪) افزایش مبلغ مستمری و مزایای جنبی (کمک به تأمین معیشت، حق مسکن، کمک هزینه عائله مندی و اولاد)، کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال نباشد.» الحاق می‌شود».
خبر خوش برای معلمان بازنشسته/ واریز جدید در راه است

به این ترتیب، مستمری بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نباید کمتر از کمتر از هفتاد و یک میلیون و یکصد و چهل و دو هزار و هفتصد و شصت (۷۶۰ ر۱۴۲ر ۷۱) ریال باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/3gp8qd