چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 01 May 2024
تاریخ انتشار: 1402/08/23 09:04
کد خبر: 132984

پیشرفت چشمگیر بیمه میهن و ثبت تراز مثبت ۲۲۸ درصد طی ۷ ماهه ۱۴۰۲

پیشرفت چشمگیر بیمه میهن در مدت زمانی کوتاه توانست با پشت سر گذاشتن دوره زیان و دستیابی به سطح یک توانگری مالی  رویکرد تحول دیجیتال و نوآوری را به عنوان اهداف آتی خود برنامه‌ریزی و اجرا کند. بیمه میهن با گذار از مرحله زیان و با رویکرد تحول دیجیتال و نوآوری در مدت ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۸۳ میلیارد تومان حق بیمه صادره شناسایی کرد. 

 
زهرا میسمی خبرنگار ستاره پارسی، رمز موفقیت بیمه میهن در اجرای حاکمیت شرکتی و ثبات مدیریتی، یکپارچگی و انسجام هیات مدیره، وجود هیات عامل و مدیران میانی کارآمد و متخصص و بهره گیری از نرم افزارهای نوین فن آوری اطلاعات و ارتباطات در فضای کسب و کار و نظارت از دیدگاه رئیس کل بیمه مرکزی است. عملکرد مثبت بیمه میهن در ایام اربعین سبب شد تا بیمه‌ مرکزی از این شرکت بیمه‌ای درخواست مستندسازی تجربیات کسب شده در تدوین آیین نامه بیمه اربعین خود کند. 
روند صعودی تولید حق بیمه و پرداخت خسارت این شرکت موجب شد تا میهن در مهرماه ۱۴۰۲ تراز مثبت ۷۶۴ درصد و در مدت ۷ ماهه امسال طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۲۲۸ درصد را به ثبت برساند. در مدت ۷ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۸۳ میلیارد تومان حق بیمه صادره شناسایی کند که از این میزان درآمد حق بیمه مهر ماه ۵۳۱ میلیارد تومان است. 
شرکت بیمه میهن با سرمایه ثبت شده ۱/۵۰۰/۰۰۰میلیون ریال طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ از محل فروش حق‌بیمه ۱۱/۸۳۱/۲۷۱میلیون ریال درآمد کسب کرد که نسب به مدت مشابه سال قبل ۲۲۴ درصد افزایش داشته است. 
 
شرکت بیمه میهن طی عملکرد یک‌ماهه منتهی به پایان مهرماه سال جاری از محل فروش حق بیمه ۵ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۱۸ ریال درآمد داشته که نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۰۱۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. 
 میهن با ارائه برنامه‌های فناورانه و با استفاده از تجارب دیگر شرکت‌ها نیز در راستای بهینه‌سازی فعالیت‌های خود قصد دارد تا به یک برند خوب در بازار صنعت بیمه تبدیل شود. بیمه میهن با رویکرد جدید و مبتنی بر استفاده از فن آوری روز دنیا مصمم است تا به یکی از شرکت های خوب در صنعت بیمه تبدیل شود و به همین دلیل از اجرای برنامه ها و سیاست های مدیرعامل این شرکت حمایت همه‌جانبه خواهد کرد. 
 
نبود زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بحران‌هایی بودند که شرکت در گذشته با آنها مواجه بود، اما با کمبود نقدینگی پرداخت خسارت‌ها اغلب بیش از چهارماه طول می‌کشید. شرکت بیمه میهن توانست با یک برنامه‌ریزی دقیق اقدامات چهارساله معوق خود را به انجام برساند و حدود ۶۵ میلیارد خسارت‌های جانی سوابق گذشته به همراه وصول ۷۰ میلیاردتومان از مطالبات وصول نشده را وصل کند. 
 
این شرکت که در شش ماهه نخست سال گذشته به زیان انباشته حدود ۶۵۸ میلیارد تومان و سقوط به سطح چهار توانگری مالی را تجربه کرد، در سال جاری با تغییراتی که در سیاست‌ها و استراتژی خود به‌وجود آورد توانست از سطح توانگری مالی چهار به توانگری مالی یک برسد. 
 
نوسازی زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرکت نیز از جمله برنامه‌های نوین این شرکت در سال جاری است که با جدیتی بیش از پیش دنبال می‌شود. در حوزه نرم‌افزاری که حدود هفت سال از بروزرسانی این بخش‌ها گذشته بود، بروزرسانی انجام شد . سایت شرکت بیمه میهن با زیرساخت‌های امنیتی کامل در مقابل حمالت سایبری راه‌اندازی گردید و در نهایت دیجیتالی شدن امور بیمه‌ای شرکت در دستور کار قرار گرفت که برنامه کاربردی «بامیهن» در حوزه بیمه، بانک، بورس، خدمات بیمه‌ای، خدمات شهری، باشگاه مشتریان اربعین از محورهای فعالیتی این شرکت در حوزه فناوری است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://setareparsi.com/d/2ljdv7